KJØPSBETINGELSER
Sammenleggbart innhold
1. AVTALEN
Les gjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel hos Revola.no.
Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre
kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom Revola.no og
deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses
hver gang man gjennomfører et kjøp hos Revola.no.
2. PARTENE
Selger:
Firmaopplysninger
Firmanavn: ROSEBAMSE H. BYRNE
Organisasjonsnummer: 923 328 912MVA
Postadresse: Kontakt oss på kundeservice@revola.no for returadresse
E-post: kundeservice@revola.no
Kjøper:
Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen, og betegnes
i den følgende som kjøper/kjøperen.
3. PRIS
Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. Det er ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift, fakturagebyr. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, merverdiavgift, frakt og fakturagebyr.
Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.
Legg merke til at tilbud gjelder så langt lageret rekker og
innenfor de tidsrammer som det informeres om i markedsføringen.
Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi
mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke
kan levere noen av varene.
Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på
allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.
Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på
kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for produktets ordinære verdi.
4. PRODUKTER
Bildene vi bruker i nettbutikken er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.
5. AVTALEINNGÅELSE
Avtalen er bindende for begge parter når selgeren har sendt ut sin bestilling til kjøperen.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet
skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i
nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
6. BETALING
Hos Revola kan du betale på følgende måter:
Postoppkrav - betal for din bestilling når du henter den på postkontoret/post i butikk. Det er mulige å betale med bankkort eller kredittkort (BankAxept, Visa, Mastercard, American Express).
7. FRAKT
På ordre over 10 000.00kr tilbyr vi fri frakt.
Vi benytter Posten eller Bring og varen vil bli sendt til nærmeste Posten-utleveringssted. Du vil da motta en hentekode per post, e-post eller varsling på SMS. Merk at vi i noen tilfeller kan bruke andre fraktselskaper for å levere din bestilling.
Normal leveringstid: 2-7 virkedager fra pakken er sendt fra oss.
Total leveringstid fra bestillingen er gjort: 3-6 uker.
Annen leveringsmetode
Dersom kunden ønsker en annen fraktmetode eller frakt til
utlandet, må det tas kontakt med oss per e-post. Merk at fraktkostnader vil påløpe.
8. RISIKOEN FOR VAREN
Risikoen for varen går over på kjøper når han/hun, eller hans/hennes
representant har fått varene levert i tråd med punkt 6. Selgeren har
ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.
9. ANGRERETT
Hos Revola.no har du 30 dagers bytte-, retur- og angrerett på
ubrukte varer. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er
det viktig at du gir beskjed til oss innen 30 dager fra da du
mottok varen. Om fristen er utgått vil varen(e) returneres direkte
tilbake til kunden
Returfrakt betales av kunden.
Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes
verdi ved kjøpstidspunktet, innen 30 dager etter at vi har mottatt og
behandlet din retur. Du vil få en e-post når din retur er
ferdigbehandlet. Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres
direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.
Ubrukte varer
For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett,
skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil
si i originalemballasjen, uten lukt eller merker.
Dersom originalemballasjen er ødelagt vil varen anses som
brukt.
Brukte varer
Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens
verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten
originalemballasje eller med lukt/merker vil anses som brukt og hele
beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling.
Feilsendte varer
Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss
beskjed innen 30 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale
returkostnaden og sende riktig vare - gitt at den fremdeles er
på lager. Vi tar forbehold om utsolgtsituasjoner.
Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har
gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis for oss
om at varen er handlet i vår butikk.
Ved reklamasjon får kunden tilbakebetalt samme beløpet for reklamasjonsvaren
som da den ble kjøpt, eller ny vare dersom vi fremdeles har produktet på lager.
På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem
til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss.
Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om
du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på
hvor pakken din er.
10. SELGERENS RETTIGHETER VED KJØPERENS MISLIGHOLD
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige
pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på
selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven
kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av
avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også
etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling,
inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.
Oppfyllelse:
Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve
at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert,
taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme
kravet.
Heving:
Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra
kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve
etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom
kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse
som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve
mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller
hun ikke vil betale.
Erstatning:
Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller
hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf.
forbrukerkjøpslovens § 46.
Renter
ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i
henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om
renter ved forsinket betaling.9 Ved manglende betaling kan
kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen
kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet
og annen inndrivning av forfalte pengekrav.
Gebyr
ved uavhentede varer: Dersom kjøperen unnlater å hente bestilte varer,
belaster Revola.no kjøper med et gebyr, dvs. retur- og ekspedisjonskostnader.
Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere
varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18
år.
11. GARANTI
Garanti som gis av selgeren, gir kjøperen rettigheter i
tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti
innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og
krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.
12. PERSONOPPLYSNINGER
Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen
andre parter, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper.
13. KONFLIKTLØSNING
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 9 og
10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom
dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.